6 december 2007

Arbetarens klimatblogg - allt vansinne på en plats

Arbetarens klimatblogg är ett av de värsta exemplen när det gäller klimatalarmism. Ett gäng kommunister sitter och skriver om miljö och det framgår ganska tydligt att de inte är det minsta intresserade av att värna om miljön. De vill trycka dit alla företag, införa enorma skatter på allt som ens kan komma i närheten av koldioxid, införa statlig styrning och direktiv över människor och så vidare. Klimatfrågan är bara en ursäkt för att få utlopp för sina kommunistiska vanföreställningar.

De har till och med en kategori som heter "Klimatförnekare", vilket är helt absurt. Det är väl ingen som förnekar att klimatet förändras. Att jag kallar mig skeptiker innebär inte att jag tror att människan inte har någon påverkan av klimatet. Det jag är skeptisk emot är tron att det bara är människan som orsakar klimatförändringarna.

Så här skriver de i ett inlägg angående TV4:s beslut att visa The Great Global Warming Swindle.

"Det är inte mycket som får mitt blod att koka så som när medier ger utrymme till klimatförnekare. Att diverse knäppon fått för sig att klimatförändringarna inte existerar (eller är ett problem) är på sin höjd beklämmande. Att det finns journalister som behandlar dessa knäppon som potentiella sanningssägare och ger dem utrymme i media är så jävla provocerande så jag inte vet vart jag ska ta vägen."

Och naturligtvis får moderater skulden för det mesta. Stadsjeepar är tydligen det värsta som finns men att en Volvo 240 släpper ut mer skit än en SUV är väl inget man tänker på. Sverige har en jättegammal bilpark och att några kör SUV på Östermalm borde vara det minsta problemet i världens näst mest miljövänliga land.

Det jag är mest fascinerad över är tunnelseendet hos skribenterna. De har köpt IPCC:s rapporter och Al Gores film utan att tänka en kritisk tanke eller ifrågasätta logiken i katastrofala klimatförändringar inom loppet av några år. I stort sett allt välstånd som mänskligheten skapat har skett i samband med industrialiseringen och framåt. Innan dess har alla varit totalt utfattiga.

Vissa länder har trots industrialiseringen haft det lite svårare (och mördat många fler miljoner av sin egen befolkning) än andra och det är inte svårt att räkna ut vilken ideologi som härskat i de länderna. Om Andreas Malm och Arbetarens klimatblogg vill införa den ideologin för att försöka förhindra det inbillade klimathotet så kan vi alla hälsa hem och invänta en säker katastrof.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Läste just på Arbetarens klimatblogg, du har helt rätt. Vilka nissar...

Tycker du har en riktigt bra sida

//Pite

Anonym sa...

"Klimathotet" är ju toppen.. man kan ju få utlopp för sin ilska på nästan vad som helst... industralism, folk som är mer välbeställda än en själv, folk som kör dyra fina bilar, köttindustrin och inte minst ondskans högborg: USA!!!

Anonym sa...

Gick in och tittade runt på Arbetarnas klimatblogg.
Det som slog mig var att de inte ens verkar vilja läsa någon blogg eller se någon film som slår hål på deras alarmistiska argument.
De blir arga om TV4 eller en dagstidning visar något som inte går i linje med deras 'religion'.
Om de nu vill vara så 'öppna', fritänkande och radikala som de vill att andra ska uppfatta dem, så har jag bara en sak att säga.
De är lurade!
De har köpt hela den korrupta medievärldens rubriker och profetsior med hull och hår, precis som planerat.
Det är vi som är de med öppet sinne, jag läser båda sidorna av debatten, jag ser filmer som belyser mer än bara det jag tror på, för mig betyder fakta mer än rubriker på en löpsedel.
Än har jag inte sett/läst om något övertygande argument för 'dommedagen'!

Nisse Eriksson sa...

Deras "outande" av "klimatförnekare" påminner om gamla sovjettidens jakt på dissidenter. Att vi har fått ett mediaklimat där dessa tokstollar kan ventilera sådan hybris utan kritik är minst sagt skrämmande. Om vi ska bekämpa något, så är det just detta katastrofartade MEDIAKLIMAT.

Anonym sa...

"världens näst mest miljövänliga land"...eeehhh... aha, haha, du skojar bara!