11 maj 2008

En reflektion om värmeböljan


Ska strax ge mig ut i det fina vårvädret och njuta av värmen. För det är precis vad tidningarna skriver om i dag:

Aftonbladet: "Wow, vilken värmebölja. Njut av solen - snart blir det kallt igen"

Expressen: "Njut av värmen - snart försvinner den"

SvD: "Njut av värmen - den stannar inte"

Metro: "Nu kan plaggen falla"

Jag antar att journalisterna glömt bort klimathotet en helg som denna eftersom det brukar vara just värme som kommer innebära så mycket problem för mänskligheten. De har ju skrivit och tjatat om att det ska bli varmare och varmare. Men i dagens artiklar så framgår det tydligt att värmen inte stannar, att den försvinner och att det blir kallt igen. Global uppvärmning eller hur var det nu? ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte för att jag tror på klimathysterin, men mera värme är alltid bra. Och tänk vad mycket uppvärmningsenergi vi sparar. "MERA UTSLÄPP - MERA VÄRME" kan inte bli bättre.

Anonym sa...

Det finns åtminstone en tidning som står upp för klimatalarmismen, Östgötacorrespondenten; http://www.corren.se/archive/2008/5/9/jpjnz6p4uw6n6pb.xml

I den tillhörande webbfrågan som tyvärr inte länkas direkt från artikeln har 3144 svarat på vad de tycket om den tidiga sommaren;
25% - Bara ljuvligt
7% - Härligt men oroligt
2% - Man blir ju lite rädd
och helt otroliga 66% - Riktigt läskigt!

Snacka om att folk är indoktrinerade. Sedan när är det läskigt att vi kan få värmeböljor i maj?? Jag har min födelsedag i slutet av april och kan meddela att redan på 70-talet hände det att jag hade 25 grader när jag firade.

Det är synd om människorna.