18 augusti 2009

Nu ska LO rädda klimatet



LO har tittat på larmrapporterna från IPCC, Naturvårdsverket, Energimyndigheten och gud vet vad och kommit till insikt om att jorden är på väg att gå under. De har därför satt ihop ett gediget åtgärdsprogram för att undvika armageddon.

Ni kan läsa rapporten här och kommentera. Klockan är för mycket för att jag ska hinna gå igenom smörjan.

Och eh... varför sitter Wanja kvar? Har förtroendet kommit tillbaka?

Och varför sysslar ett fackförbund i Sverige med att ta fram lösningar för hur klimatet för en hel planet i vår galax ska kontrolleras?

Dumheterna fortsätter...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha jag skrattar åt det dårar dumheterna hittar direkt på. Sjukt!

Det har varit cirka 10 gr varmare förut här pga Sverige låg nästan nära ekvatorn inte konstigt.

Rena fantasi av LO. Det är stört omöjligt att stoppa makten väder.

Jag frågade min mamma om CO2. Hon visste direkt att det är viktigt faktorn på jorden som vi behöver ha den. Hon sa till mej "jag spyr klimathotet för att det har gått för långt" hehe då sa jag till henne att det är viktigare att vi ska se till miljön som inte förstör jorden.

Findus

Anonym sa...

Ja vad är det för trams de håller på med,allt för att inte tappa kontakt med de led som kan vara nyttiga i debatten fyfaaaaaan.
Hälsar UiU

Anonym sa...

Nå LO äger SAP så det är ju inte så konstigt att de ger sig in i klimatalarmismen. Deras tidning Aftonbladet har visst publicerat fantasier om att Israels Armé finansieras genom försäljning av arabnjurar. Det är fina grejor. När börjar LO kränga medlemmarnas organ? Sen skall ju röstköp i moskeerna ge Mona och Vanja den söta makten åter. Ingen tordes klaga på de rikligt avlönade många styrelseuppdragen när rörelsen hade makten. Snart är vi där igen! Härliga tider-strålande tider som salig Douglas Håge ofta utropade!

Anonym sa...

LO är inget fackförbund, bara en "parasollorganisation" för dom verkliga fackförbunden, tror inte att t.ex. metall eller nåt annat industriförbund skriver under på sånt där strunt. Det handlar ju ytterst om industrijobb i gamla Svedala!

Anonym sa...

Gamle utbildningsministern,tror jag att han var,Göransson på åttiotalet,
han sa ofta att folkbildningen och
kunskap som socaldemokraterna stod och kämpade för.
Men nuförtiden finns bara utbiltdade"idioter" inom socialdemokratin, som tror på Co 2 och växthuseffekten ochsånt"trams".
Till och med LO har gått på detta och för människan bakåt till att jorden platt igen,som den var för 500 år tillbka i tiden.
ALI K.

Anonym sa...

Det är tydligen tillåtet med alla medel för att vinna valet nästa år.
Är dom säkra på att medlemmarna(dom få som finns kvar)är villiga att betala vad kalaset kostar?
Rena rama tramset,Sänka utsläppen med 20% på 10 år.
Det visar att dom saknar all sorts verklighetsförankring.
Vilken planet bor dom på ,vet dom inte att temperaturen har sjunkit dom senaste 10 åren.

Jag vet inte om man skall skratta eller gråta..

Krille

Per-Erik Hedén sa...

Till Anonym:
Det var Thor Modéen som framförde revynumret "Strålande tider, härliga tider" av Kar de Mumma (Erik Zetterström.

Osynlige Mannen sa...

Jag gjorde ett försök att läsa igenom dokumentet, men gav upp på ett tidigt stadium.
Sid. 4
"Länderna bör göra åtaganden om att såväl förebyggande- som åtgärdande insatser
genomförs i socialt acceptabla former. För att ge stöd till detta bör Sverige verka för
att den internationella fackföreningsrörelsen ges en stärkt ställning i förhandlingarna."

Facket vill ha mer makt? Se på fan!

Sid. 6
"LO anser att ett utvidgat och långsiktigt forsknings- och utvecklingsprogram för
introduktion av eldrivna fordon bör utarbetas i nära samverkan mellan staten,
forskningen, fordonsindustrin och kraftindustrin. På kort sikt krävs tillfälliga
stimulansåtgärder för förnyelse av fordonsparken."

Korporativism? Benito, kom tillbaka. Allt är förlåtet!

Men framför allt sid. 4-7
"LO anser..." (upprepade gånger)

Så ett kollektiv kan ha en åsikt? I min värld är det endast individer som kan ha en åsikt.

Sid. 8
"Halten växthusgaser har ökat från 280 ppm till 430 ppm jämfört med förindustriell tid."

Har jag missat något? Jag trodde att vi låg på 385-390 ppm?

Nej, stopp, stopp! Jag orkar inte harva igenom mer av dravlet. Och jag törs påstå att nästan ingen utanför rapportskrivarna kommer att göra det heller.

Per-Erik Hedén sa...

Innan man ger sig på att styra jordens klimat kan man försöka att hindra isavsmältningen vid Mars poler vilken pågått de senaste åren.
Se följande länk!

http://news.nationalgeographic.com/news/2007/02/070228-mars-warming.html

Skeptikern sa...

Osynlige mannen: Jag gav upp efter att ha läst LO och Klimat i samma mening ;)

Per-Erik Hedén: SUV-exporten har fullkomligen exploderat till Mars. Det är den enda vettiga förklaringen jag kan ge.

Magnus A sa...

"Offtopic" tips. Enligt Ny Teknik är Maud drivande kraft bakom ett statligt bolag som heter Fouriertransform (!) och som ska satsa en blygsam summa pengar, närmare bestämt 3 miljarder kronor, på utveckling i bilindustrin.

Har vi en borgerlig regering?