24 oktober 2009

En rakryggad politiker



Det här klippet har vandrat runt på klimatbloggarna men jag slänger upp det ändå. Befriande att se en rakryggad politiker för en gångs skull. Kan inte påstå att jag känner till vem han är eller vad han står i andra frågor men i den här frågan står han rätt.

I Sverige råder det en total avsaknad av rakrygghet. Här vänds kappan efter den vind som uppstår i EU när alla politiker dunkar varandra i ryggen. Det blir rätt mycket ryggdunkande och således höga vindhastigheter som når ända upp till Rosenbad...

4 kommentarer:

Med örat mot rälsen sa...

Om man slår på honom på Wikipedia får man reda på att han inte tycker att kvinnor i den ålder då de kan föda barn inte har i affärslivet att göra. Rätt radikal syn må jag säja.

I övrigt verkar han säja vad han tycker och han tycker rätt mycket. Kanske man ska vara lite kontroversiell för för att säja vad som egentligen gäller.

Skeptikern sa...

Snowroller: Japp, det var tur att jag skrev en liten disclaimer om att jag inte kände till hans åsikter i andra frågor. Hade jag inte gjort det så hade kritiken haglat från himlen :)

Anonym sa...

Man får inte glömma den rakryggade Herr Åkesson i SD som talar för väldigt många den svenska befolkningen. Kanske han också bör informera om klimatbluffen?

Ingen annan politiker vågar säga det väldigt många tycker.

Anonym sa...

Det bästa jag sett på väldigt länge!!