Ja det verkar som om DN:s reseredaktion gått förbi Karin Bojs och klimatredaktionen i skrivandet av följande artikel. Eftersom pundet har sjunkit rätt rejält det senaste året så är det naturligtvis läge att åka och shoppa i London. Det kan till och med löna sig att köpa en Sony Bravia 40-tums HDTV och frakta hem den (!?).
Ena dagen måste vi sluta flyga för att jorden ska överleva. Andra dagen ska vi flyga till ett annat land för att handla en tv. Märkligt. Mycket märkligt.
8 kommentarer:
Det här är faktiskt ett sundhetstecken. Se på det så här:
Artiklarna i tidningen skall attrahera en stor kundgrupp så att man får en så stor läsarskara som möjligt. Det gäller än mer för kvällstidningarna men morgontidningarna måste förstås hålla jämna steg.
Både turister och alarmister skall tillfredsställas. :)
Tidningens "offentliga" åsikt i vissa frågor blir därmed sekundär, (utom kanske för Karin Bojs personligen..)
Alltså: svänger opinionen i klimatfrågan så finns ju inget hinder att media gör det också när allt till syvende och sist går ut på att kränga tidningar, alltså ge folk det de vill läsa.
Peter: Kan inget annat än instämma :)
Jag håller också med dig, Peter. Bra uttryckt!
För trots all hysteri och allt hyckleri går livet vidare... Folk vill fortfarande flyga på solsemester, köpa stadsjeep, frukt utanför säsong och lämna stand-by funktionen påslagen.
Så skönt. Så hoppfullt.
Den dag politikerna på allvar försöker ta ifrån folk detta kraschar klimathysterin på allvar!
Jag tror inte detta är något genombrott.
Problemet är nog att man irrationellt delar upp verkligheten i olika oförenliga från varandra isolerade fack. Och en religion släpper man ju inte så lätt.
I september hade AB en artikel om att en flaska Ramlösa släppte ut 0.003 gram CO2 och allt annat släppte ut minst 7000 gånger mer, t ex en flaska Perrier som färdats 4 gånger så långt (men inte med tåg?) och släppte ut 200 gram CO2 (70000 gånger mer).
Nu har vi statens åsiktsförtryckande kampanj för att få kritiker mot IPCC:s hypotes att framstå som idioter; klipp hos HAX.
Under Bali-mötet stoppades visst några forskare som talade med medierna om att inte gå för långt i regleringar, se Every Kinda People.
-
En ide: Borde man starta en bloggkampanj där man jämför CO2-utsläppen från en köpt Aftonbladet med de från en flaska vatten?! (Tidningens oseriositet det primära målet.)
En bra reflektion, glömde jag förresten att säga.
Magnus Andersson: Bra kommentar! Klippen på HAX sida är helt vansinniga. Hela miljöhetsen tar sig allt extremare nivåer.
Skeptikern: Extrema nivåer..Det kan vara ett gott tecken pga:
1) Argumenten tryter och desperationen ökar. Extremismen kan vara en indikation på att alarmismen har peakat..?
2) Ju extremare det blir desto lättare är det för den propagandamatade allmänheten att börja inse att de kanske håller på att bli förda bakom ljuset?
Bara en tanke..
Peter: Jag hoppas innerligt att alarmismen peakat och nu är på väg ner.
Skicka en kommentar