Såg den här bannern på en av de stora nyhetssajterna häromveckan. Efter den här bilden dök en annan bild upp.
Än en gång används våra skattepengar på ett förnuftigt sätt.
Någon som känner till om någon mediebyrå eller reklamforskare uppskattat klimathotets pr-värde i reklam?
4 kommentarer:
Snygg fotoshopad bild med tillagda avgaser. Dessa syns normalt inte såvida inte bilen är kallstartad eller har en defekt motor.
På originalbilden så ser man troligen inga avgaser alls.
De skulle bara gjort lite research på hur olika fordonstyper fungerar.
Tex så sitter utloppet för avgaser inte längst bak på en 20 meter lång lastbil...
Koldioxid är osynligt. Och ser man avgaserna från en bil med varm motor så tydligt så är deet inte koldioxiden som är problemet...
Jerker: Att koldioxid är osynligt är ett stort problem rent pr-mässigt. I en artikel i DN visades en bild på Stockholm täckt av tjocka svarta moln för att illustrera hur mycket koldioxid SSAB:s stålverk släpper ut varje år.
Jag saknar den tiden då kol var kol och stora svarta moln som släpptes ut var ett tecken på nedsmutsning. Jag är inte så gammal (barn av 70-talet) men jag kommer ihåg debatterna om dessa moln och kommer också ihåg talet om fjärilar som lever i och kring björkar som ändrade färg när kolet gjorde att vita fjärilar syntes bättre än svarta.
Det måste ha varit en jättestor ko!!!
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=876437&rss=554
Skicka en kommentar